ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1997

Δεύτερη στον κόσμο με ενθουσιώδεις κριτικές

Τα μετάλλια της Ελλάδας δεν προέρχονται μόνο από το χώρο του στίβου και την άρση βαρών. Οι διακρίσεις αφορούν και το πεδίο του πολιτισμού. Η χορωδία με μαέστρο τη Μαίρη Κωνσταντινίδου εκπροσώπησε επάξια τη χώρα μας, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία γυναικείων χορωδιών και την τρίτη στην κατηγορία των μικτών στο διεθνή διαγωνισμό του Llangollen της Ουαλίας, που θεωρείται ο σπουδαιότερος Διεθνής Διαγωνισμός της Ευρώπης. Οι πολύμηνες προσπάθειες της χορωδίας μετουσιώθηκαν σε λαμπρή επιτυχία μέσα σε 15 λεπτά ερμηνείας επί σκηνής. Χάλκινο μετάλλιο για τη μικτή χορωδία και αργυρό για τη γυναικεία, καθώς και ιδιαίτερα ενθαρρυντικές κριτικές αποκόμισε η συμμετοχή της Ελλάδας. Σχόλια, όπως <<εξαιρετική ερμηνεία>> και <<μουσικότητα και πάθος>> σφράγισαν την επιτυχημένη προσπάθεια της χορωδίας, η οποία πλέον συγκαταλέγεται στις μεγάλες δυνάμεις της παγκόσμιας χορωδιακής μουσικής. […]


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2003

"ΤΕΧΝΕΣ"

Η χορωδία σε συναυλία για τα δεκαπέντε χρόνια της. Νέα αλλά ώριμη, του Αντώνη Κωνσταντινίδη

[…] Από το 1987 έως σήμερα το επίπεδο της χορωδίας υπήρξε σταθερά εξελισσόμενο ποιοτικά, κάτι που αποδεικνύεται μεταξύ άλλων, από ένα πλήθος διακρίσεων σε διαγωνισμούς και φεστιβάλ στην Ελλάδα αλλά και τον Ευρωπαϊκό χώρο. […]


ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2003

Μαντάμα Μπάτερφλαϊ  -  Giacomo Puccini, ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2003 ΠΑΡΑΓΩΓΗ Ο.Μ.Μ.Θ.

[…] Θα ήταν παράλειψη να μην επισημανθεί η αναγνωρίσιμη ηχητικά συμμετοχή της χορωδίας σε διδασκαλία Μαίρης Κωνσταντινίδου. Η χορωδία έδειξε για ακόμη μία φορά ότι έχει τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις σκηνικές απαιτήσεις παραγωγών όπερας. […]


ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2003

[…] Ένα μεγάλο <<εύγε>> στη χορωδία υπό τη διδασκαλία και διεύθυνση της μαέστρου της Μαίρης Κωνσταντινίδου, διότι σε κάθε της εμφάνιση είναι καταφανής η πρόοδος, ο ευγενής ήχος, η πειθαρχία του συνόλου και ο τέλειος συγχρονισμός της με την ορχήστρα.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2003

[…] Επαγγελματικού επιπέδου ήταν η συμμετοχή της χορωδίας στην πρώτη πράξη. […]


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004

Lucia di Lammermoor  -  Gaetano Donizetti, ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2004 ΠΑΡΑΓΩΓΗ Ο.Μ.Μ.Θ.

Του Αντώνη Κωνσταντινίδη

[…] Η διανομή συμπληρώθηκε από τα μέλη της καλοδουλεμένης και ζωντανής χορωδίας που προσομοίωσαν με επιτυχία τους πολλαπλούς ρόλους τους. […]


ΝΕΑ, 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2004

Του Γιώργου Σαρηγιάννη

Με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του νεαρού αλλά ικανότατου ως φαίνεται Φραντσέσκο Κολόμπο και κυρίως τη χορωδία που είχε διδάξει η Μαίρη Κωνσταντινίδου να αίρονται στο ύψος των περιστάσεων.


DAS OPERNGLAS, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2004

Του S. Martens

[…] H χορωδία, με άψογο προγραμματισμό, ήταν το βράδυ αυτό εκπληκτική, ομοιογενής όσον αφορά στη συνήχηση φωνών διαφορετικού τύπου. Με εξαιρετικά ενθουσιώδη ερμηνεία, οι κύριοι και οι κυρίες της χορωδίας κατέκτησαν την επιτυχία.


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2005

Il Trovatore  -  Giuseppe Verdi, AΠΡΙΛΙΟΣ 2005 ΠΑΡΑΓΩΓΗ Ο.Μ.Μ.Θ.

Του Αντώνη Κωνσταντινίδη

Σημαντική και σε κάθε περίσταση επαινετή υπήρξε η παρουσία των μελών της χορωδίας, η οποία πέρα από τη συνέπεια και τον επαγγελματισμό υποστηρίζει τις οπερατικές παραγωγές του Μεγάρου Μουσικής με ζηλευτές επιδόσεις.


ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2005

[…] Η σωστή καθοδήγηση της μαέστρου Μαίρης Κωνσταντινίδου με κορυφαίο το <<Μιζερέρε>> της 4ης πράξης, μας πρόσφερε συγκινητικές στιγμές. […], της Σοφίας Θεοφάνους.

Έντονη η παρουσία της χορωδίας στον <<Τροβατόρε>>. Η σωστή καθοδήγηση της μαέστρου Μαίρης Κωνσταντινίδου τόσο στα επικά μέρη (ανδρική) όσο και στα μοναστηριακά (γυναικεία και μικτή) με κορυφαίο το <<Μιζερέρε>> της 4ης πράξης, μας πρόσφερε συγκινητικές στιγμές και παρουσίασε ένα σύνολο ευέλικτο και πειθαρχημένο. Εντούτοις, η μαέστρος θα πρέπει να μην ξεχνά ότι η αξιολόγηση της χορωδιακής παρουσίας προσδιορίζεται καταλυτικότερα από την ποιότητα των φωνών παρά απ’ τον αριθμό των χορωδών. Άλλωστε το απαιτούμενο πλήθος πολλών σκηνών θα μπορούσε να συμπληρωθεί από φιγκυράν.


Thinkfree.gr, 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011

ΤΗΙNK CULTURE, THINK&WRITE

Σαμψών και Δαλιδά  -  Camille Saint-Saëns, NΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011 ΠΑΡΑΓΩΓΗ Ο.Μ.Μ.Θ.

Πάθος τυφλό…, του Αντώνη Κωνσταντινίδη

[…] Κέρδισε τις εντυπώσεις η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης για την ερμηνευτική και υποκριτική της παρουσία των μελών της, ενισχύοντας καθοριστικά τις θετικές εντυπώσεις του έργου. Η καθαρότητα των μελωδιών και η ζωντάνια των χρωμάτων της υπήρξε εμφανής, από τα στατικά χορωδιακά της α΄ πράξης, μέχρι τους μεθυστικούς βακχείους χορούς του τέλους. […]


ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011

ΠΕΡΙ ΟΝΟΥ ΚΑΙ ΣΚΙΑΣ

Επαγγελματισμός επιπέδου, του Αχιλλέα Ψαλτόπουλου, σκηνοθέτη, ηθοποιού, κριτικού

[…] Στα μεγάλα ατού, η πολυπληθής Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, που σε μουσική διδασκαλία της Μαίρης Κωνσταντινίδου απέδωσε ευφραντικά, με όγκο και ηχόχρωμα τα πολυάριθμα χορωδιακά μέρη. […]


ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Άρτια παραγωγή, του Γ. Σ.

[…] Ενδιαφέρουσες ερμηνείες και με τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης (σε μουσική διδασκαλία της Μαίρης Κωνσταντινίδου) να κερδίζει τις εντυπώσεις. […]


ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Γιορτή στο Μέγαρο Μουσικής

Chorus Life - Η ζωή μιας χορωδίας , Του Κώστα Μαρίνου

Ήταν μια ωραία βραδιά αυτή που έζησαν όσοι βρέθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής, για να παρακολουθήσουν το Chorus Life, τίτλο όχι μιας απλής, έστω εορταστικής συναυλίας για τα 25 χρόνια της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης, που ίδρυσε και διευθύνει η Μαίρη Κωνσταντινίδου.

Το Chorus Life ήταν μια γιορτή στην οποία τα μέλη της χορωδίας, η καθεμία και ο καθένας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί, υποδέχθηκαν το κοινό σε μία πανδαισία που δεν περιορίστηκε στην ερμηνεία κάποιων λιγότερο ή περισσότερο γνωστών κομματιών από το πλούσιο ρεπερτόριο της χορωδίας.

Πολυτάλαντοι όλοι τους, μετέφεραν στην αίθουσα τη χαρά τους για όσα έχουν πετύχει και είναι πολλά. Κινήθηκαν με άνεση στη σκηνή, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι έχουν τα εφόδια για να ερμηνεύσουν πραγματικά τη μουσική και όχι απλώς να την τραγουδήσουν. Αλλά αυτό ήταν γνωστό από τις πολλές συμμετοχές της χορωδίας σε παραστάσεις όπερας.

Οι εκπλήξεις άρχισαν όταν εμφανίστηκαν μέλη της ως σολίστες, αφού το έκαναν και αυτό, για να ερμηνεύσουν σκηνές από γνωστές όπερες. Από τον Μότσαρτ και τον Βέρντι ως τις εξαιρετικές σκηνές από την «Κάρμεν» του Μπιζέ έδειξαν, ξεπερνώντας την απόλυτα δικαιολογημένη αμηχανία ορισμένων στιγμών, πόσο σέβονται τη μουσική.

Το έδειξαν και τα μέλη της χορωδίας, που άφησαν τη σκηνή για να ανεβούν στο πόντιουμ και να διευθύνουν άλλοτε με κομψότητα και άλλοτε με δύναμη ορισμένα έργα, με τη Μαίρη Κωνσταντινίδου να τους παρακολουθεί σίγουρα περήφανη για το δυναμικό της χορωδίας. Όμως εκεί που γοήτευσαν το κοινό, το οποίο σίγουρα και θα ξαφνιάστηκε εάν δεν είχε παρακολουθήσει προηγούμενες εμφανίσεις της χορωδίας με ανάλογα προγράμματα, ήταν όταν όρμησαν στη σκηνή για να τραγουδήσουν και να χορέψουν αποσπάσματα από γνωστά μιούζικαλ ή ροκ μουσική. Ήξεραν τι κάνουν και αυτό είναι μεγάλο προσόν, αφού έπειθαν πως δεν μιμούνται αλλά έχουν μελετήσει αυτό που κάνουν.

Βεβαίως, σε πολλά θα πρέπει να ευχαριστήσει η χορωδία τον Γιάννη Μαργαρώνη που δίδαξε τη χορογραφία και τον Σάκη Κολαλά που με ελάχιστα μέσα έπλασε τόσες και τόσες εικόνες ως σκηνογράφος και όχι μόνο.

Υπήρχε και η Μαίρη Κωνσταντινίδου. Με το φράκο της, ακούραστη να ελέγχει με ελάχιστες κινήσεις τη χορωδία και τους μουσικούς που τους συνόδευαν με πιάνο και έλεκτον. Σίγουρα θα συγκινήθηκε τόσο από τις αντιδράσεις του κοινού στην αίθουσα όσο και στα παρασκήνια μετά το τέλος της παράστασης.

Άλλωστε, αυτά τα χειροκροτήματα και τα μπράβο ήταν το ελάχιστο αντίδωρο που μπορούσε το κοινό να προσφέρει για τη συμμετοχή του σ’αυτήν την τόσο όμορφη γιορτή. Υπάρχει και μια μικρή αίσθηση θλίψης. Άραγε, πώς και πού και με ποιον τρόπο θα αξιοποιηθεί το ταλέντο και η δημιουργική διάθεση όλων αυτών των νέων ανθρώπων;